ICAE POST-2015 Education: The right to education and lifelong learning – PART II

The right to education and lifelong learning: Supporting materials for advocacy in the post-2015 process

Where are we now and where are we going?
A review and reflection on the post-2015 process
(June 2012 – May 2013)

PART II

(Eng – Esp – Prochainement en français)

TAPA-001We are glad to share with you the second part of our guide: “The right to education and lifelong learning: Supporting materials for advocacy in the post‐2015 process”.  The purpose of this advocacy guide and subsequent off-prints or supplements is to guide and facilitate the active participation of our members and educators, throughout this post-2015 process.

We have already gone part of the way and we still have a long way to go in this complex process, in terms of the future sustainable development framework.

At this moment, the period of consultations that fed the final report of the High Level Panel of Eminent Persons (HLP) for the UN Secretary General, Ban Ki-moon, is closing. This second part of our advocacy guide is available on May 30 th, the same date on which the HLP report is released.  ICAE would like to provide inputs through 3 documents prepared by the Secretariat, to help you analyze the HLP report.

We have gathered all the information on the actions carried out during this part of the process and after further analysis and debate, we are glad to share with you the following documents:
1.            Summing-up and reflections on the post-2015 consultation process (MDGs and SDGs)
2.            Key ideas expressed in ICAE documents during the post-2015 development agenda process
3.            The proposals on education in the official documents of the post-2015 process

See here 

….

¿Dónde estamos y hacia dónde vamos?
Revisión y reflexiones del proceso Post-2015
(Junio 2012 – Mayo 2013)

PARTE II

tapa_esp

Nos complace compartir con ustedes la segunda parte de nuestra guía: “El derecho a la educación y el aprendizaje a lo largo de toda la vida: Materiales de apoyo para la defensa en el proceso post-2015”. El propósito de esta guía de advocacy en etapas es acompañar y facilitar en lo posible a nuestros miembros y educadores/as, a todos y todas, su participación activa en el proceso post-2015.

Ya hemos recorrido parte del camino y aún queda mucho por andar en este complejo proceso en relación al futuro marco de desarrollo sustentable.
En este momento en que se cierra la etapa de consultas que informaron el reporte final del Panel de Alto Nivel de Personas Eminentes (HLP, por sus siglas en inglés) para el Secretario General de las Naciones Unidas, Ban Ki-moon, ponemos a disposición esta segunda parte de nuestra guía de advocacy, a partir del 30 de mayo, la misma fecha en que se publica el Informe del HLP. A través de tres trabajos elaborados por la Secretaria queremos brindarles insumos para facilitar el análisis del informe del HLP.

Hemos recopilado las acciones que se han realizado durante esta etapa del proceso y luego de un análisis y discusión de ellas, les presentamos:
1. Recuento y reflexiones del proceso de consultas post-2015 (ODM y ODS),
2. Ideas fundamentales expresadas en los documentos producidos por ICAE en el proceso de definición de la agenda de desarrollo post-2015,
3. Las  propuestas sobre Educación en la documentación oficial del proceso post-2015.

Ver aquí

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